Obsah

Export page to Open Document format

12 - Transformace, reprezentace a zobrazení 3D objektů

Geometrické transformace

Posunutí

Změna velikosti

Rotace

Zkosení

Kombinace

Reprezentace 3D objektů

Konstruktivní geometrie - CSG

CSG

Šablonování

Šablonování

  1. pohyb po přímce (obrázek)
  2. potahování s proměnlivou profilovou křivkou
  3. posun po obecné křivce
  4. rotační - NURBS křivky

Dekompoziční modely

Dekompoziční modely

Hraniční reprezentace

Hraniční reprezentace

  1. drátový model
    •  popis pomocí vrcholů a hran ⇒ málo topologických informací ⇒ nejednoznačnost
    • pro rychlé zobrazení
  2. polygonální model
    • objekt definován pomocí vrcholů, hran, stěn (trojúhelníky == polygony)
    • jednoznačný popis objektu, malá přesnost (lineární aproximace povrchu)
    • hw podpora zobrazení
  3. okřídlená hrana
    • 3 lineární seznamy - vrcholů, hran, stěn
    • definuje sousední vrcholy, hrany ohraničující stěnu, sousední stěny
    • zpracováním lze získat normály ve vrcholech
      Okřídlená hrana
  4. hraniční spline model
    •  jako polygonální ale místo polygonů jsou spline plochy
    • pro zobrazení se často na polygonální převádí
    • LOD - Level of Detail míra přesnosti podle vzdálenosti, eliminace vrcholů nebo hran

3D plochy

3D plochy

  1. Bikubické plochy - interpolační, analogie Fergusonových křivek, matice 4×4 řídících bodů, spojitost plátů
  2. Beziérové plochy - aproximační, analogie Beziérových křivek, matice 4×4 řídících bodů, spojitost plátů
  3. NURBS plochy - aproximační, analogie NURBS křivek, matice 4×4 řídících bodů

Implicitní plochy

Implicitní plochy

Zobrazování 3D projektů

Vizualizační metody

Vizualizační metody

Robertsův algoritmus

Robertsův algoritmus

Plovoucí horizont

Plovoucí horizont

Malířův algoritmus

Malířův algoritmus Malířův algoritmus

Dělení obrazu - Warnock

Dělení obrazu

Z-buffer

Z-bufer

Ray tracing

Ray tracing

Ray casting

Radiozita

Osvětlovací modely

Lambertův osvětlovací model

Phonguv model

BRDF

Stínování

Flat shading

Goraud shading

Phong shading

12
Celé jménoOK!!!
Jirka Hynek2011-04-27 09:43:29 
 1